Vi i Damaris Skole er opptatt av å bidra til kompetanseutviklingen for lærere ved kristne friskoler, særlig når det gjelder fag og tro. I samarbeid med Kristne Friskolers Forbund arrangerte vi flere fag og tro-webinarer i fjor, og denne våren står ytterligere to webinarer med fagsamtaler på programmet. Her finner du informasjon om webinaret for naturfagslærere.

WEBINAR: Ønsker du tips og idéer til hvordan du kan koble fag og tro på en aktuell, relevant og troverdig måte i norskfaget? Vil du høre om erfaringer med å lage og gjennomføre et undervisningsopplegg utfra NRK-serien Rådebank (sesong 2)? Lurer du på hva elevene tenkte i etterkant?

Lytt til Petrin Listou Kvam og Hanna Therese Bekkestad fra Danielsen Ungdomsskule Osterøy i fagsamtale med Margunn Serigstad Dahle (NLA Høgskolen / Damaris Norge).

Petrin og Hanna Therese vil ikke bare dele hva de gjorde i undervisningen ut fra RÅDEBANK (sesong 2), og hvorfor, men vi får også høre deres refleksjoner i etterkant – og litt om hva elevene syntes.  Nysgjerrig? Sett av denne timen, da vel.

Se facebook-arrangementet for mer informasjon.

Arr: Kristne Friskolers Forbund og Damaris Skole