Kunnskap om kristen tro og praksis2021-09-23T10:46:43+02:00

Her finner du undervisningsressurser for 8.-10. trinn
knyttet til kompetansemål i KRLE for kristne friskoler,
samt aktualiseringer fra populærkulturen
og bakgrunnsstoff for læreren.

Kjerneelement: Kunnskap om kristen tro og praksis

Utforske og presentere hovedtrekkene i den store bibelske fortellingen

KRLE 8-10: Her finner du undervisningsressurser knyttet til kompetansemålet, henvisninger til aktuelle kapitler i læreverket Tro som bærer, samt relevant bakgrunnsstoff for læreren.

Gjøre rede for hvordan Bibelen er blitt til og reflektere over hvordan den blir brukt og hvilke spor den har satt i vår kultur

Gjøre rede for og reflektere over sentrale momenter i kristen tro

Drøfte kristendommens forhold til andre religioner og sekulære livssyn

Gjøre rede for noen viktige hendelser i kristendommens historie fra reformasjonen til vår tid