Bærekraftig utvikling2022-03-08T10:16:14+01:00

Bærekraftig utvikling

I KRLE handler det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling om at elevene skal utforske eksistensielle spørsmål og delta i etisk refleksjon over naturen og menneskets plass i den, med utgangspunkt i menneskets forvalteransvar og troen på Gud som skaper og opprettholder. Dette innebærer at elevene kan reflektere over hvordan menneske, miljø og samfunn påvirker hverandre, og over hvordan de kan ta ansvarlige valg.

Hentet fra Veiledningsdokumentet for KRLE-plan for kristne grunnskoler, utarbeidet av KFF.

Tro som bærer

Undervisningsressurser og aktualiseringer fra populærkulturen,
samt bakgrunnsstoff for læreren

Er Gud en miljøaktivist?

ARTIKKEL: Bør kristne bry seg om miljøet? Har man ikke viktigere ting å gjøre, slik som å frelse nye sjeler? Og hva er egentlig vitsen med å ta vare på jordkloden når Jesus selv sier at jorden uansett skal ødelegges og at Gud skal skape en ny jord?