Om Damaris Skole Grs

Damaris Skole Grs er en nettressurs for lærere ved kristne grunnskoler. Vårt hovedfokus er på KRLE-faget, men vi er opptatt av at alle fag i en kristen friskole må reflektere forholdet mellom tro og tanke. Derfor finner du også opplegg og tips knyttet til andre fag, til tverrfaglige temaer og til formidling av kristen tro i skolemiljøet. Våre ressurser er knyttet til aktuelle kompetansemål.

Damaris Skole gir altså hjelp til å bygge bro mellom fag, populærkultur og kristen tro. Vi:

• vil bidra til livsnær og aktuell undervisning
  • relaterer til Fagfornyelsen og aktuelle kompetansemål
  • tilbyr undervisningsressurser og bakgrunnsstoff for læreren
  • har KRLE-faget i fokus
  • tilbyr ressurser til fag og tro og viser til synliggjøringstilleggene i ulike fag
  • vektlegger spørsmål om identitet, menneskesyn og sannhet
  • gir hjelp til å kjenne igjen verdier, holdninger og livssyn i populærkulturen og læremidlene
  • oppmuntrer til å vurdere aktuelle mediebudskap og fagtekster i lys av Bibelen
  • vil vise at kristen tro er relevant, sann og troverdig

Damaris Skole Grs – Bibel og samtid, med eleven i fokus!

Damaris Skole-teamet

Ansvarlig redaktør for Damaris Skole er Margunn Serigstad Dahle
Redaktør for Damaris Skole Grs er Britt-Ellen Skregelid Birkeland

Damaris Skole er en videreutvikling av abonnementssiden KrdOnline, som Damaris Norge lanserte i 2009.