Nasjonalt lærernettverk under Veritaskonferansen2024-02-06T21:52:15+01:00

Nasjonalt lærernettverk under Veritaskonferansen

Det er egne nettverkssamlinger under Veritaskonferansen, blant annet for lærere. Fokus i nettverkssamlingen for lærere vil være på kristen apologetikk og ulike aspekt ved relasjonen fag og tro. Samlingen er like aktuell enten du er lærer i grunnskole eller videregående skole, og enten du er på en offentlig skole eller en kristen friskole.

Nettverkssamlingen ledes av representanter fra Damaris Skole.

Veritaskonferansen

Veritaskonferansen holdes som en årlig dagskonferanse hvor vi gjennom forkynnelse, tilbedelse, seminarer og fellesskap ønsker «å styrke kristne i troen på Jesus som «Veien, Sannheten og Livet», samt utruste dem til å frimodig leve ut og dele sin tro.» Hovedfokus er på lørdagens program, men Veritaskonferansen inkluderer også programposter fredag kveld, søndag formiddag og søndag ettermiddag. Lørdagens seminarer, nettverk og måltider krever konferansepass. Stormøtene er åpne arrangement.

2024: Velkommen til tiårsjubileum for Veritaskonferansen!

Etter rekordåret 2023 med over 700 påmeldte, retter vi nå blikket framover: I 2024 er det 1000 år siden innføringen av “kristenretten” i Norge. Det er en god anledning til å reflektere over fortid og fremtid for kristendommen i Norge. Hovedtaler vil i år være teologen og historikeren John Dickson,

Veritaskonferansen finnes for at vi skal styrkes i troen på Jesus som Sannheten, og å utruste kristne til frimodig å leve ut og dele sin tro.
  • 18.-20.oktober på Bibelskolen i Grimstad
  • Egen samling for lærere på lørdagen

Programmet legges ut på Veritaskonferansen når dette er klart. Følg også med på Facebook.

Veritaskonferansen arrangeres i samarbeid mellom faggruppen kommunikasjon og livssyn ved NLA Høgskolen Kristiansand, Laget NKSS og Bibelskolen i Grimstad.

Les mer om nettverkssamlingene fra tidligere år

Egen samling for lærere på Veritaskonferansen 2022

KOMPETANSEUTVIKLING FOR LÆREREN: Læremidler og populærvitenskap formidler ofte en mørk fortelling om kristen tro og tanke.  Mye er basert på feil og mangelfulle fremstillinger. Hvordan kan vi møte dette med kritisk tenkning og dybdelæring i klasserommet? Kort innledning før samtale i plenum, med utgangpunkt i eksempler og erfaringer. Velkommen til å dele fra din lærerhverdag!