Uke 6 – Kompetanseutvikling for læreren2022-01-28T12:29:31+01:00

Uke 6
Den gode historien om kjærlighet og seksualitet

I møte med de unge og seksualiteten, deres behov for nærhet og intimitet, ønsker vi å gi det beste vi har:
Den gode historien om Gud som skapte oss i sitt bilde til å leve i fellesskap med Ham og med hverandre.
Han som elsker oss og har gitt hver enkelt uendelig verdi, tilbyr oss gode rammer for å beskytte oss.

Vi er alle sårbare – og vi sårer lett andre, ikke minst når det gjelder kropp og seksualitet.
Den gode historien knytter seksualiteten til rammer av kjærlighet, forpliktelse, trygghet, bekreftelse og tilgivelse, forankret hos Gud selv.

Kompetanseutvikling for læreren

Her finner du podcaster og foredrag

Den nya könsideologin. Trans og queer i skolans värld

FOREDRAG:  Spørsmål om kjønn, seksualitet og identitet har i den senere tid dominert den offentlige debatten. Her kan du se video av Olof Edsingers foredrag om "Den nya könsideologin. Trans og queer i skolans värld. Varför krockar vi med tidsandan?" fra KFFs skolelederkonferanse 2021.

Feminismens tre vågor – och deras påverkan på västvärlden

FOREDRAG: Få idelogier har påvirket den morderne vestlige verden så mye som feminismen. Her kan du se video av Olof Edsingers foredrag om "Feminismens tre vågor – och deras påverkan på västvärlden" fra KFFs skolelederkonferanse 2021.

Seksualitet i populærkulturen & Seksualitet i kristen tro og noen andre livssyn

FOREDRAG: Her kan du lytte til Margunn Serigstad Dahles foredrag om "Seksualitet i populærkulturen" og "Seksualitet i kristen tro og noen andre livssyn". Hun underviste om denne tematikken under et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler.

Det finnes en bedre historie – om revolusjoner og sex

FOREDRAG: Her kan du lytte til Alexis Lundh sitt foredrag fra et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler. Tema: Den seksuelle revolusjonen: Hva er den, og hva har den gjort med oss? Hvordan fortelle den gode historien om kjønn og seksualitet?

Til mann og kvinne skapte Han dem – Et kristent svar på den nye kjønnsideologien

FOREDRAG: Her kan du lytte til Eirik Steenhoff sitt foredrag fra et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler. Del I handler om kjønnsidentitet som kulturelt fenomen. Del II handler om Et kristent svar på den nye kjønnsideologien.