WEBINAR: Her deler lærere eksempler fra arbeidet med fag og tro i ulike fag og prosjekter på videregående og ungdomstrinn, til gjensidig inspirasjon og utfordring.
Ulike praksiser, men samme forankring og målsetning. Glimt fra forskjellige fag og prosjekter på videregående og ungdomstrinn, til gjensidig inspirasjon. Vi lærer av hverandre, med forankring i vårt mandat og våre muligheter, gitt i synlighetskravet og Fagfornyelsen.
Webinar 20.april 2021 i regi av KFF i samarbeid med Damaris Skole, ledet av Margunn Serigstad Dahle (NLA Gimlekollen/Damaris), med bidrag fra Tryggheim VGS, Lundeneset VGS, Drottningborg VGS, Oasen skole Birkelid og Egill Danielsen Stiftelse.
Nedenfor finner du video med hele webinaret, og her følger materiale fra de ulike bidragsyterne:
- Introduksjon
- v/Margunn Serigstad Dahle
- NORSK – Tryggheim Vgs
- v/Ole Johnny Møyholm
- med prosjektet Medier og livssyn,
- Her finner du også ressursheftet som elevene får til arbeidet med fordypningsoppgaven.
- ENGELSK – Lundeneset Vgs
- v/Helge Stautland
- fokus på master-avhandlingen “Spor av livssyn i skjønnlitterære tekster i lærebok i engelsk”, og da særlig avhandlingens bakgrunn, hovedfunn og praktiske relevans.
- SAMFUNNSKUNNSKAP – Drottningborg Vgs
- v/Stig Tore Aaberg
- fokus på fag – tro i lokale læreplaner, med samfunnskunnskap som case.
- ULIKE FAG – Oasen skole Birkelid
- v/Mari Degnepoll Kolltveit og Siv Linda Vikse Jonasen
- prosjektet Kristenfaglig Løft
- LÆREMIDDELANALYSE – Egill Danielsen Stiftelse
- v/Asle Ystebø
- prosjektet Sa du Nøytral?
Passord video: ta kontakt for å få passord