Fag og tro webinar for ungdomstrinnet i norskfaget

OPPTAK FRA WEBINAR: Ønsker du tips og idéer til hvordan du kan koble fag og tro på en aktuell, relevant og troverdig måte i norskfaget? Vil du høre om erfaringer med å lage og gjennomføre et undervisningsopplegg utfra NRK-serien Rådebank (sesong 2)? Lurer du på hva elevene tenkte i etterkant?

Lytt til Hanna Therese Bekkestad og Petrin Listou Kvam og fra Danielsen Ungdomsskule Osterøy i fagsamtale med Britt-Ellen Skregelid Birkeland fra Damaris Norge.

Vi i Damaris Skole er opptatt av å bidra til kompetanseutviklingen for lærere ved kristne friskoler, særlig når det gjelder fag og tro. Dette webinaret er arrangert i samarbeid med  Kristne Friskolers Forbund.

NRK-serien Rådebank i tverrfaglig undervisning på ungdomstrinnet

UNDERVISNINGSRESSURS:  Her er fokus på norskfaget, og undervisningen kan gjøres tverrfaglig sammen med KRLE og samfunnsfag. Det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring er sentralt.

Denne undervisningsressursen er utarbeidet av Hanna Therese Bekkestad og Petrin Listou Kvam ved Danielsen Ungdomsskule Osterøy.

2022-11-12T17:28:10+01:00Av |

Flott om du deler: