For læreren til å tipse foreldrene om deres rolle i forhold til nettvett. Filmene kan også vises på foreldremøter. Velg den filmen for fasen som passer barnas alder.

VIDEOER: Nettvett er viktig! Sammen med flere barne- og ungdomsorganisasjoner har har Tro & Medier laget en filmserie om nettvett tilpasset barnets ulike faser og modningsnivå.

Introduksjon

Tro & Medier har laget en videoserie i samarbeid med Misjonskirken Ung, Fribu og UNG Baptist, der de snakker om nettvett i de ulike fasene barn og unge er i.

Fase 0-5

I denne videoen snakker Alexis Lundh om foreldrerollen og mediebruk i fasen 0-5 år, der nøkkelordet er «omfavne».

Fase 6-9

I denne videoen snakker Alexis Lundh om foreldrerollen og mediebruk i fasen 6-9 år, der nøkkelordet er «engasjere».

Fase 10-12

I denne videoen snakker Alexis Lundh om foreldrerollen og mediebruk i fasen 10-12 år, der nøkkelordet er «bekrefte».

Fase 13-18

I denne videoen snakker Alexis Lundh om foreldrerollen og mediebruk i fasen 13-18 år, der nøkkelordet er «mobilisere».

Fase 16-18

I denne videoen snakker Alexis Lundh om foreldrerollen og mediebruk i fasen 16-18 år, der nøkkelordet er «mobilisere».