Fagseminar om kjønn og seksualitet i kristent perspektiv for lærere

Hvordan oppøve kritisk tenkning og vurdering i møte med tidstypiske holdninger og tanker? Hvordan håndtere uenighet og meningsbrytning på en respektfull måte?

Disse og andre aktuelle spørsmål til temaet vil tas opp på fagseminaret, både gjennom foredrag og gruppe- og plenumssamtaler.

Foredragsholdere

• Margunn Serigstad Dahle (førstelektor NLA Høgskolen)
  • Bjørn Hinderaker (høgskolelektor NLA Høgskolen)
  • Alexis Lundh (leder for HeltFri, Tro & Medier)
  • Bergitte Viste (undervisningsrådgiver, HeltFri, Tro & Medier)
  • Ragnhild Helena Aadland Høen (kommunikasjonsleder ved MF vitenskapelig høyskole)

Tid og sted

24. og 25. november i Bergen på Thon Hotel Bergen Airport. Konferansen starter kl. 16.30 onsdagen og avsluttes torsdag kl. 15.30. Program og påmelding til KFF.

Arrangør: Forum for didaktikk i kristent perspektiv

Se også: Kompetanseutvikling for lærere

Her finner du ressursene fra fagseminaret

Seksualitet i populærkulturen & Seksualitet i kristen tro og noen andre livssyn

FOREDRAG: Her kan du lytte til Margunn Serigstad Dahles foredrag om "Seksualitet i populærkulturen" og "Seksualitet i kristen tro og noen andre livssyn". Hun underviste om denne tematikken under et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler.

Det finnes en bedre historie – om revolusjoner og sex

FOREDRAG: Her kan du lytte til Alexis Lundh sitt foredrag fra et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler. Tema: Den seksuelle revolusjonen: Hva er den, og hva har den gjort med oss? Hvordan fortelle den gode historien om kjønn og seksualitet?

Til mann og kvinne skapte Han dem – Et kristent svar på den nye kjønnsideologien

FOREDRAG: Her kan du lytte til Eirik Steenhoff sitt foredrag fra et fagseminar om kjønn og seksualitet for lærere ved kristne friskoler. Del I handler om kjønnsidentitet som kulturelt fenomen. Del II handler om Et kristent svar på den nye kjønnsideologien.

Fagseminar om kjønn og seksualitet i kristent perspektiv for lærere

FAGSEMINAR: Kjønn og seksualitet er viktige tema både i fagfornyelsen og samtiden. Den felleskristne, klassiske forståelsen av kjønn og seksualitet fremstår i vårt samfunn i dag som en minoritetsholdning. Hvordan kan lærere på kristne friskoler gi elevene hjelp til å forstå og begrunne dette perspektivet?

2022-03-30T11:18:33+02:00Av |

Flott om du deler: